ეროვნული სასწავლო გეგმა მოითხოვს ყველა მოსწავლის საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობას და მისაღები გარემოს შექმნას. ყველა მოსწავლემ განსხვავებით მისი შესაძლებლობებისა უნდა შეძლოს საგაკვეთილო პროცესში ჩართვა და საჭირო უნარ – ჩვევის გამოვლენა. ყველა მოსწავლის და მათ შორის სსსმ მოსწავლის შესაძლებლობები საგაკვეთილო პროცესში მაქსიმალურად უნდა იყოს ამოქმედებული და სასარგებლოდ გამოყენებული.
მოსწავლის
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა (ისგ) არის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე (სსსმ) მოსწავლისათვის შექმნილი, ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაფუძნებული სასწავლო გეგმა.
მოსწავლე (სახელი, გვარი)
|
ა. ა.
|
||||||||||||
პირადი ნომერი
|
360010553148
|
||||||||||||
სკოლა
|
სსიპ ნუგზარ
ჭანტურიას სახელობის ქალაქ საგარეჯოს N 2 საჯარო სკოლა
|
||||||||||||
კლასი
|
X
|
||||||||||||
დაბადების თარიღი
|
13 ნოემბერი 2003
წელი
|
||||||||||||
ასაკი
|
16 წლის
|
||||||||||||
მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლის სახელი,
გვარი
|
დედა -
მამა - ნუგზარ
ახვერდაშვილი
მეურვე/მზრუნველი -
|
||||||||||||
ტელეფონის ნომერი
|
593757624
|
||||||||||||
იურიდიული მისამართი
|
|||||||||||||
ფაქტობრივი მისამართი
|
|||||||||||||
მისამართი
|
|||||||||||||
ელ ფოსტა
|
|||||||||||||
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
იქმნება მულტუდისციპლინური გუნდის მიერ მოსწავლის სპეციალური საგანმანათლებლო
საჭიროების დადასტურებიდან ერთი თვის
ვადაში, ხოლო უკვე იდენტიფიცირებული მოსწავლეებისთვის 3
კვირის ვადაში.
ისგ-ის შექმნის თარიღი (წელი, თვე, რიცხვი) 1.
09. 2018 წელი
მოსწავლის ისგ-ზე
პასუხისმგებელი პირი (კლასის
დამრიგებელი) მზია მასურაშვილი
სსსმ მოსწავლისათვის სკოლამ უნდა განსაზღვროს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის
შესამუშავებლად სამუშაო ჯგუფი (ისგ ჯგუფი), რომელშიც ერთიანდებიან სსსმ მოსწავლის საგნის მასწავლებლები, მშობელი, ფსიქოლოგი, სპეციალური
მასწავლებელი.
ისგ-ის შეხვედრები მნიშვნელოვანია ჩატარდეს წელიწადში მინიმუმ 4-ჯერ (იხ. ცხრილი). შეხვედრებზე განიხილება გეგმის შესრულების მიმდინარეობა და გეგმაში შესატანი ცვლილებები (თუკი, ამის საჭიროება არსებობს). გეგმის განხორციელების მონიტორინგის შედეგად გეგმა ექვემდებარება პერიოდულ ცვლილებებს.
|
|||||||||||||
შენიშვნა: თუკი, წლის მანძილზე ჩატარდება
საჭიროებით განსაზღვრული შეხვედრა, ცხრილს დაემატება შესაბამისი ჩანაწერები.
|
(1)
შეხვედრა - I სემესტრის დასაწყისში, თარიღი 2 . 11. 2018 ისგ - ის შეხვედრის მონაწილეები
|
||
|
სახელი, გვარი– ნუგზარ
ახვერდაშვილი
|
|
|
სახელი,
გვარი – მზია მასურაშვილი
|
საგანი
– ინგლისური
|
|
ნათია
მეკოკიშვილი
|
ისტორიის
შესავალი
|
|
თამარ
ქურხული
|
მათემატიკა
|
|
ნინო
მელაშვილი
|
ქართული
|
|
გიული
მინესაშვილი
|
სამოქალაქო
განატლება
|
|
ელზა
ზაკალაშვილი
|
რუსული
|
|
ეკა
ცუცქირიძე
|
ქიმია
|
|
ეთერ
ქვრივიშვილი
|
ფიზიკა
|
|
მარეხი
მათიაშვილი
|
ბიოლოგია
|
|
ვლადიმერ
ბეჟიტაშვილი
|
სპორტი
|
|
თამარ
კალამაშვილი
|
|
(2)
შეხვედრა
- I
სემესტრის ბოლოს, თარიღი 27. 12.2018 ისგ
- ის შეხვედრის მონაწილეები
|
||
1.
მშობელი/კანონიერი
წარმომადგენელი
|
სახელი, გვარი– ნუგზარ
ახვერდაშვილი
|
|
2.
დამრიგებელი
|
სახელი,
გვარი – მზია მასურაშვილი
|
საგანი
– ინგლისური
|
3.
მასწავლებელი
|
ნათია
მეკოკიშვილი
|
ისტორიის
შესავალი
|
4.
მასწავლებელი
|
თამარ
ქურხული
|
მათემატიკა
|
5.
მასწავლებელი
|
ნინო
მელაშვილი
|
ქართული
|
6.
მასწავლებელი
|
გიული
მინესაშვილი
|
სამოქალაქო
განათლება
|
7.
მასწავლებელი
|
ელზა
ზაკალაშვილი
|
რუსული
|
8.
მასწავლებელი
|
ეკა
ცუცქირიძე
|
ქიმია
|
9.
მასწავლებელი
|
ეთერ
ქვრივიშვილი
|
ფიზიკა
|
10.
მასწავლებელი
|
მარეხი
მათიაშვილი
|
ბიოლოგია
|
11.
მასწავლებელი
|
ვლადიმერ
ბეჟიტაშვილი
|
სპორტი
|
12.
სპეც.
მასწავლებელი
|
თამარ
კალამაშვილი
|
|
(4) შეხვედრა - II
სემესტრის დასაწყისში 30. 01. 2019 ისგ - ის შეხვედრის მონაწილეები
|
||
|
სახელი, გვარი– ნუგზარ
ახვერდაშვილი
|
|
|
სახელი,
გვარი – მზია მასურაშვილი
|
საგანი
– ინგლისური
|
|
ნათია
მეკოკიშვილი
|
ისტორიის
შესავალი
|
|
თამარ
ქურხული
|
მათემატიკა
|
|
ნინო
მელაშვილი
|
ქართული
|
|
გიული
მინესაშვილი
|
სამოქალაქო
განატლება
|
|
ელზა
ზაკალაშვილი
|
რუსული
|
|
ეკა
ცუცქირიძე
|
ქიმია
|
|
ეთერ
ქვრივიშვილი
|
ფიზიკა
|
|
მარეხი
მათიაშვილი
|
ბიოლოგია
|
|
ვლადიმერ
ბეჟიტაშვილი
|
სპორტი
|
|
თამარ
კალამაშვილი
|
|
(4)
შეხვედრა
- II სემესტრის ბოლოს 19.
06. 2019 ისგ - ის შეხვედრის მონაწილეები
|
||
|
სახელი, გვარი– ნუგზარ
ახვერდაშვილი
|
|
|
სახელი,
გვარი – მზია მასურაშვილი
|
საგანი
– ინგლისური
|
|
ნათია
მეკოკიშვილი
|
ისტორიის
შესავალი
|
|
თამარ
ქურხული
|
მათემატიკა
|
|
ნინო
მელაშვილი
|
ქართული
|
|
გიული
მინესაშვილი
|
სამოქალაქო
განატლება
|
|
ელზა
ზაკალაშვილი
|
რუსული
|
|
ეკა
ცუცქირიძე
|
ქიმია
|
|
ეთერ
ქვრივიშვილი
|
ფიზიკა
|
|
მარეხი
მათიაშვილი
|
ბიოლოგია
|
|
ვლადიმერ
ბეჟიტაშვილი
|
სპორტი
|
|
თამარ
კალამაშვილი
|
|
მონაცემები სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე
მოსწავლისთვის მიმდინარე სასწავლო პროცესის
თაობაზე
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით
სწავლების საჭიროება
(განმარტება: ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგების
რაოდენობრივი და/ან თვისებრივი ცვლილება, რაც გულისხმობს სასწავლო მიზნების მოდიფიცირებას
- რაოდენობრივ შემცირებას, გამარტივებას მოსწავლის მზაობისა და შესაძლებლობების
გათვალისწინებით).
|
დიახ
|
არა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, მიუთითეთ ის საგნობრივი პროგრამები
(საგნები), რომელთა ფარგლებშიც საჭიროა ინდივიდუალური სასწავლო მიზნის/ების განსაზღვრა
მოსწავლეს
ესაჭიროება არსებული სასწავლო მასალის საკუთარ შესაძლებლობებზე მორგება საკითხთა
შემცირებისა და გამარტივებული აქტივობების საფუძველზე.
_________________________________________________________________________________________
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შინ
სწავლების საჭიროება
(განმარტება: იმ შემთხვევაში, თუ სსსმ მოსწავლეს ჯანმრთელობის მდგომარეობა
არ აძლევს სკოლაში სიარულის საშუალებას, სკოლა მიმართავს მულტიდისციპლინურ გუნდს,
რომლის დასკვნის
საფუძველზეც სსსმ მოსწავლე სწავლას განაგრძობს შინ სწავლების ფორმით. ამ
შემთხვევაში მოსწავლე ირიცხება სკოლაში, მაგრამ არ ესწრება გაკვეთილებს.
სკოლა უდგენს მას
ინდივიდუალური სწავლების გეგმას, რომლის მიხედვითაც მოხდება სსსმ
მოსწავლის შინ სწავლება).
|
დიახ
|
ü არა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის
შემთხვევაში, მიუთითეთ:
შინ სწავლების
ხანგრძლივობა:
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შინ სწავლებით
უზრუნველყოფილი საგნები: ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
პასუხისმგებელი
მასწავლებელი/ები ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
დატვირთვა კვირის
განმავლობაში: –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ინდივიდუალური განრიგის საჭიროება
(განმარტება: იმ შემთხვევაში,
თუ სსსმ მოსწავლეს
ჯანმრთელობის მდგომარეობის, ქცევის სირთულეების ან სხვა
მიზეზის გამო უჭირს ყველა გაკვეთილზე დასწრება და სკოლასთან ადაპტაცია,
მულტიდისციპლნური გუნდის გადაწყვეტილებით, შესაძლებელია ის საჭიროებდეს
გაკვეთილებზე დასწრების ინდივიდუალურ განრიგს).
|
დიახ
|
ü არა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის
შემთხვევაში, სასწავლო დღეებისთვის დააკონკრეტეთ გაკვეთილები, რომელსაც მოსწავლე
ესწრება
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო გარემოს აკომოდაციის
საჭიროება
(განმარტება: სასწავლო გარემოს აკომოდაცია ნიშნავს სასწავლო გარემოს
ისეთი ცვლილებას, რომელიც არ იწვევს ეროვნული სასწავლო გეგმის შინაარსის
შეცვლას, არამედ ხელს უწყობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე
მოსწავლისთვის შესაბამისი სასწავლო გარემოს და პირობების შექმნას)
|
დიახ
|
არა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის
შემთხვევაში, შემოხაზეთ საჭირო აკომოდაციის სახეები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ა) ინსტრუქციის აკომოდაცია:
·
ჟესტების ენა;
·
ბრაილის ანბანი;
·
კომუნიკაციის ალტერნატიული საშუალებების გამოყენება
(ბარათებით კომუნიკაცია);
·
ტექსტის ლექსიკის გამარტივება
·
ვიზუალური მინიშნება;
·
ვიზუალური ცხრილი;
·
ფონტის გაზრდა;
· ტექსტში მნიშვნელოვანი ადგილების მონიშვნა;
·
ინსტრუქციის პერიფრაზირება;
· ინფორმაციის გამეორება;
· აუდიო მასალის გამოყენება.
|
ბ) გარემო პირობების აკომოდაცია:
·
სკოლისა და კლასის ფიზიკური გარემო;
·
საკლასო ოთახის მდებარეობა;
· მერხების განლაგება;
·
მოსწავლეთა განთავსება;
· განათება;
·
ადაპტირებული ავეჯი, სივრცე;
· სწავლების
სტრატეგია.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გ) შეფასების აკომოდაცია:
· წერითი გამოცდის/ტესტირების ზეპირით ჩანაცვლება ან
პირიქით;
·
ასისტენტი, რომელიც მონიშნავს პასუხებს;
·
გამადიდებელი, ლუპა;
·
ხმის გამაძლიერებელი;
·
კალკულატორი.
|
დ) დროის, გრაფიკის აკომოდაცია:
·
დროის გაზრდა;
·
შეფასების, გამოცდის ეტაპობრივი ჩატარება;
·
დროის დაგეგმვა;
·
დასწრების ინდივიდუალური გრაფიკი;
· შესვენების ინდივიდუალური გრაფიკი
· დღის გრაფიკი,
აქტივობების ხანგრძლივობა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დამატებითი სერვისების
საჭიროება
(განმარტება:
შესაძლოა სსსმ მოსწავლეს ესაჭიროებოდეს დამატებითი სერვისები სკოლაში
სრულფასოვანი ინტეგრაციის ხელშეწყობისთვის, მაგ. ინდივიდუალური გაკვეთილები
რესურს ოთახში, ინდივიდუალური
ასისტენტის მომსახურება, მობილობა-ორიენტაციის ტრენერი, ჟესტური ენის თარჯიმანი,
სასკოლო ავტობუსით მომსახურება, ადაპტირებული ავეჯით სარგებლობა და სხვ.)
|
დიახ
|
არა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის
შემთხვევაში, დააკონკრეტეთ საჭირო
სერვისი:
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შენიშვნა: დადებითი პასუხების შემთხვევაში პირადი საქმე
უნდა შეიცავდეს შესაბამის დოკუმენტაციას (სამედიცინო ინფორმაცია,
მულტიდისციპლინური გუნდის დასკვნა, სხვა სპეციალისტების დასკვნა), რომელშიც შესაბამისი
სპეციალისტის მიერ დასაბუთებული უნდა იყოს აღნიშნული საჭიროებები.
კლასის
დამრიგებლის ხელმოწერა: მ. მასურაშვილი
დირექტორის
ხელმოწერა: ე.
ქვრივიშვილი
მშობლის
ხელმოწერა : ნ.
ახვერდაშვილი
შეფასების შედეგები
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა უნდა ითვალისწინებდეს ინფორმაციას ბავშვის აკადემიური, კოგნიტური, სოციალური, ქცევითი, ემოციური, მოტორული და სხვა სფეროების შესახებ
აკადემიური უნარები
(აფასებს საგნის
მასწავლებელი)
|
ძლიერი მხარეები
|
სუსტი მხარეები
|
წერა
|
სცნობს ყველა ასოს, შეუძლია
ერთაბზაციანი წინადადებების დაწერა.
კალამი უჭირავს სამთითა პინცეტისებური ჩაჭიდებით. მისი წამყვანი ხელი არის მარჯვენა. ასოს სვამს ბადეში,
ასოებს შორის იცავს ინტერვალს.
შეუძლია სიტყვების, წერა; შეუძლია გადაწერა, წინადადებაში
სიტყვების წერისას იცავს თანმიმდევრობას,
იცავს ინტერვალებს.
შეუძლია ორი სამი სიტყვის კარნახით წერა. შეუძლია
გადაწერა.
|
უჭირს ხუთსიტყვიანი წინადადების სწორად
ჩაწერა აკლებს ასოებს.სიტყვაში ხშირად ვერ იცავს ასოების თანმიმდევრობას, ასოები
არათანაბარია, ზოგჯერ არ იცავს სასვენ ნიშნებს წერისას. უჭირს ოთხ ხუთ სიტყვიანი წინადადებების კარნახით წერა.
ნაწერი არის უსუფთაო. წერის ტემპი არის
ნელი. კარნახით წერისას ტემპი არის ნელი
-ზოგჯერ ტოვებს სიტყვებს, ასოებსა და
მარცვლებს, ზოგჯერ წერისას ანაცვლებს ასოებს;
უჭირს საკუთარი აზრის წერილობით
დაფიქსირება. უჭირს აბზაცის დაცვა წერისას.
წინადადება
ხშირად გრამატიკულად გაუმართავია.
|
კითხვა
|
კითხულობს მცირე ზომის ერთაბზაციან 3– 4 წინადადებისაგან შემდგარ, წინადადებაში
არსებულ 4– 5 სიტყვიან ტექსტებს. ცნობს
ყველა ასოს.
გამოყოფს სიტყვაში კონკრეტულ ასოს, პოულობს კონკრეტულ ასოს, ასახელებს მარცვალში ასოების რაოდენობას.
გამოყოფს სიტყვაში პირველ, შუა და ბოლო მარცვალს. აღიქვამს ნაცნობი წაკითხული
სიტყვის შინაარს;
შეუძლია
უპასუხოს წაკითხულის გარშემო დასმულ მარტივ შეკითხვებს.
|
უჭირს ხმამაღლა და გამართულად კითხვა.
კითხულობს გულში, მარცვლებს და შემდეგ ხმამაღლა ამთლიანებს. კითხვის ტემპი არის
ნელი უჭირს უცნობი წაკითხული სიტყვის
შინაარსის აღქმა, წაკითხული ტექსტის ანალიზი.
უჭირს
თანმიმდევრულად დაალაგოს ტექსტში მიმდინარე მოვლენები, განავრცოს და დაასრულოს ტექსტი.
კითხვისას არ იცავს ინტონაციას, სასვენ
ნიშნებს.
|
თხრობა
|
შეუძლია ერთაბზაციანი
ტექსტის გამეორება. იყენებს მარტივ
ფრაზებს; მასწავლებლის დახმარებით პასუხობს დასმულ მარტივ შეკითხვებს მოკლედ
(2-3 სიტყვიანი წინადადებით).
თხრობის ტემპი არის ნელი. საკუთარ თავზე თხრობა შეუძლია კითხვების
დახმარებით;
|
უჭირს ყველა მნიშვნელოვანი საკითხის გადმოცემა
ტექსტიდან. უჭირს სინტაქსური ერთეულების გამოყენება; ვერ იყენებს განვრცობილ წინადადებას. ვერ იცავს ლექსიკურ-გრამატიკულ წყობას; უჭირს
ინტონაციის დაცვა. წარმოთქმა არის არამკაფიო არ შეუძლია ასაკობრივი საფეხურის
შესაბამისი მოსმენილი ტექსტის შინაარსის გადმოცემა. უშვებს ბევრ გრამატიკულ
შეცდომას თხრობის დროს. გაძნელებულია გაშლილი თხრობა.
|
ანგარიში
|
ცნობს , წერს და ასახელებს რიცხვებს 100– ის ფარგლებში
უშეცდომოდ; თვლის , როგორც წაღმა ისე
უკუთვლით ასის ფარგლებში.
ცნობს გეომეტრიულ ფიგურებს (წრე,
სამკუთხედი, ოთხკუთხედ)
იცის ცნებები - ბევრი, ცოტა, ნაკლები,
მეტი, გრძელი, მოკლე; ცნობს და ასახელებს ფულის ერთეულებს .
შეუძლია მიმატება და გამოკლება 100 – ის ფარგლებში. შეუძლია
განსაზღვროს მეტობა და ნაკლებობა რაოდენობის მიხედვით; შეუძლია წელიწადის
დროების დასახელება.
|
უჭირს ასის ზემოთ ციფრების ჩაწერა და
წაკითხვა.
უჭირს მოცემული ციფრის წინა და მომდევნო
ციფრის განსაზღვრა.
უჭირს ამოცანის პირობის გაგება და უჭირს
ლოგიკური მსჯელობა.
მიმატება
უჭირს 100-ის ზემოთ; მიმატებისას ანგარიშობს ტექნოლოგიების
დახმარებით. სჭირდება თვალსაჩინოების გამოყენება;
უჭირს
გამოკლება თვალსაჩინოების გარეშე 100-ის ზევით ; უჭირს მეტობა ნაკლებობის ჩაწერა; უჭირს საგნობრივი სტანდარტით
გათვალისწინებული აქტივობების შესრულება შესაბამის კლასთან მიმართებაში.
|
კოგნიტური (შემეცნებითი) უნარები
(აფასებს სპეც მასწავლებელი ან/და ფსიქოლოგი )
|
ძლიერი
მხარეები
|
სუსტი მხარეები
|
აღქმა
|
შეუძლია ყოფითი
საგნების გარჩევა, შეუძლია ფერის ფორმის გარჩევა, სცნობს სივრცით მიმართებებს.
მარჯვენა- მარცხენა, მაღლა დაბლა.... აქვს ყნოსვითი, ვიზუალური და შეხებითი
აღქმა. ცნობს/ ასახელებს ფერებს: წითელი, მწვანე, შავი, თეთრი;
„„შეუძლია ფიგურისა და ფორმის გამოყოფა; შეუძლია საგნების დალაგება ზომის მიხედვით;
შეუძლია მსგავსი საგნების პოვნა
შეუძლია სურათში ნაკლული დეტალის ჩასმა (პოვნა); შეუძლია საგნის დეტალის მიხედვით მთლიანი ფიგურის აღდგენა; შეუძლია გართულებულ პირობებში, კერძოდ, ერთმანეთზე
გადახატულ საგნებში სხვადასგხვა საგნის ამოცნობა
კონტურის მიხედვით საგნების ამოცნობა;
შეუძლია სხვადასხვა საყოფაცხოვრებო
ნივთებში გეომეტრიული ფიგურების/სხვადასხვა ფორმის (ნიმუშის მიხედვით) ამოცნობა;
შეუძლია
წინ/უკან/გვერდზე/ზევით/ქვევით/ საკუთარ
თავთან მიმართებაში და სურათზე საგნების მდებარეობის განსაზღვრა.
შეუძლია გადახატვა ნიმუშის მიხედვით.
|
უჭირს მცირე ზომის შრიფტის აღქმა, გარჩერვა უჭირს გარდამავალი ფერების დასახელება, ხშირად ერთმანეთში ურევს
ფერებს;
უჭირს სურათზე
გამოხატული ობიექტების დეტალებზე ყურადღების გამახვილება, რამდენიმე
განსხვავების დანახვა სურათებს შორის.
ნიმუშის
მიხედვით გადახატვისას ფორმები
უსწორმასწოროა. უჭირს ვიზუალურ- სირცითი აღქმა - ასოებისა და ფიგურებთან
მიმართებაში, ზოგჯერ ერევა მიმართულებები;
|
ყურადღება
|
შეუძლია ყურადღების კონცენტრირება, ერთი აქტივობიდან მეორეზე გადანაცვლება , ყურადღების განაწილება
რამდენიმე აქტივობაზე მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მითითების შესრულება მისი
შეხსენების შედეგად.
შეუძლია
ყურადღების გადართვა ერთი აქტივობიდან მეორეზე;
შეუძლია ინსტრუქციის შენარჩუნება დავალების
დასრულებამდე; შუძლია ყურადღების
გადანაწილება რამოდენიმე აქტივობაზე ერთდროულად
დავალებაზე კონცენტრირება შეუძლია დაახლოებით 10-15 წუთი, შეხსენების
გარეშე.
. შეუძლია სამიზნე სტიმულებზე ფოკუსირება და არასამიზნე
სტიმულების იგნორირება.
|
ნაკლებია წერითი
დავალებების მცირე ზომის შრიფტის აღქმა. ზოგიერთი აქტივობის დროს ეფანტება ყურადღება. ვერ ახდენს ხანგრძლივად
ყურადღების კონცენტრაციას.
|
მეხსიერება
|
აქვს ნებითი მეხსიერება მოსწავლეს
შეუძლლია 5 ციფრის გამეორება
თანმიმდევრობით;
4 სიტყვიანი
წინადადების გამეორება თანიმდევრობით;
აქვს კარგი სმენითი
და მუშა მეხსიერება;
კარგად აქვს
განვითარებული კინესთეტიკური/შეხებით მეხსიერება.
ვიზუალურად
მიწოდებული საგნიდან, მესამე ჯერზე აღადგინა ოთხი საგანი. რაც ნიშნავს, რომ გამეორების შედეგად,
შეუძლია ვიზუალურად მიწოდებული ინფორმაციის დამახსოვრება.
შეუძლია
2და 3 სიტყვისგან შემდგარი წინადადების გამეორება რამდენჯერმე უშეცდომოდ;
1 ჯერზე 10 მიწოდებული რეალური საგანიდან აღადგინა 6- ; მეორე
ჯერზე 10
|
ნაკლებია წერითი დავალებების მცირე ზომის შრიფტის აღქმა 6 და მეტი ციფრის გამეორებისას ტოვებს ერთ-ერთ ციფრს.
უჭირს უკუმიმართულებით გაიმეოროს
ასის ზევით რამდენიმე რიცხვი, ბოლოს რიცხვს ასახელებს, შემდეგ ერევა.
უჭირს დიდი მოცულობის
ინფორმაციის, ტექსტის დამახსოვრება.
უჭირს 5
სიტყვიანი წინადადების
გამეორება,
ტოვებს სიტყვებს;
უჭირს გაიმეოროს თანმიმდევრობით საგნების მიმდევრობა;
მოსწავლეს უჭირს ნანახი თანმიმდევრობით დაალაგოს საგნები (სურათები) . მიწოდებული 10
სურათიდან პირველ ჯერზე დაალაგა 4, ხოლო მეორე ჯერზე 8 , მესამე ჯერზე 10.
რამდენჯერმე
გამეორების შემდეგ ანაცვლებს სიტყვებს
სხვა სიტყვით, ზოგჯერ ტოვებს. უჭირს 4-5 სიტყვისაგან შემდგარი
წინადადების გამეორება, ტოვებს სიტყვებს .
|
აზროვნება
|
აქვს კონკრეტული სურათ ხატოვანი აზროვნება, შეუძლია საგანთა
კლასიფიკაცია, დახარისხება, გაერთიანება, შეუძლია საგნების აღწერა სურათზე. შეუძლია
ასოციაციური ბარათების დაწყვილება; მე-4
ზედმეტი ობიექტის გამოყოფა ზომის, ფორმისა და ფერის მიხედვით (პასუხის
დასაბუთება);
შეუძლია კატეგორიალური ნიშნების გათვალისწინებით ერთი ზედმეტი სურათის
ამორჩევა (რომელია ზედმეტი? ასაბუთებს პასუხს;
იცის ზოგიერთი განმაზოგადებელი სახელები
( ტანსაცმელი, ფრინველი ,
ცხოველი, ხილი, ბოსტნეული...) და შეუძლია
შესაბამისად კატეგორიზაცია.
შეუძლია
მითითებული კატეგორიის ელემენტების ჩამოთვლა ;
შეუძლია
სერიაცია ფორმის, ფერისა და ზომის მიხედვით დალაგება (მაგ პირამიდის რგოლების);
შეუძლია ძირითადი ფერების დასახელება -
წითელი, , მწვანე, შავი, თეთრი;
ასახელებს
პროფესიებს :ექიმი, მასწვალებელი,. პოლიციელი.
შეუძლია
საგნების/ბარათების დაწყვილება/ამორჩევა
ფუნქციის მიხედვით;
შეუძლია თვალსაჩინო ანალოგიების დამყარება.
შეუძლია
ერთდროულად განსაზღვროს საგნის ფორმა, ფერი, ზომა;
|
ნაკლებია წერითი დავალებების მცირე ზომის
შრიფტის შემცველი ტექსტიდან აზრის აღქმა.
აბსტრაქტული
ნიშნის იდენტიფიცირებისათვის ესაჭიროება მოდელირება/ მინიშნება.
უჭირს მისი ასაკობრივი
საფეხურის შესაბამისი ტექსტის აზრის წვდომა. საჭიროებს ტექსტის სირთულის
ხარისხის გამარტივებას.
უჭირს სხვადასხვა გარდამავალი ფერების ცნობა და
განსხვავება ერთმანეთისაგან;
|
მეტყველება
|
კომუნიკაციისათვის იყენებს ვერბალურ და არავრბალურ მეტყველებას. ესმის რამდენიმე საფეხურიანი ინსტრუქციები.
მეტყველებას
იყენებს საკომუნიკაციო დანიშნულებით.
მისი მეტყველება გასაგებია მსმენლისთვის.
|
არ აღენიშნება სირთულე
|
ქცევა და ემოცია
|
შეუძლია საკუთარი ქცევის კონტროლი,
რეაგირებს გარე გამღიზიანებელზე. აქვს რეაგირება ქცევაზე, იცავს საკლასო წესებს.
იქცევა შესაბამისად ეზოში სასწავლო
პროცესში, დერეფანში დასვენებაზე, ღონისძიებებზე. ერთვება სხვადასხვა
აქტივობაში, განსაკუთრებით მაშინ,
თუ ეს აქტივობა მისთვის საინტერესოა.
|
ნაკლებია
მხედველობასთან დაკავშირებული აქტივობების აღქმა.ხშირად. იტყუება თავდაცვის მიზნით. არ აქვს სწავლის მოტივაცია. ამბობს, რომ არ
სურს სწავლა და არ აქვს აზრი
მეცადინეობას, როდესაც გაბრაზებულია,
ამბობს, რომ არ უნდა არავისთან
ურთიერთობა და სურს კლასიდან გადასვლა. კონფლიქტის დროს იცავს და იმართლებს
თავს, უჭირს საკუთარი ქცევისა და ემოციების კონტროლი.
|
კomunikacია
|
აქვს ჯანსაღი
უთიერთობა მასწავლებლებთან, მოსწავლეებთან, იყენებს პირით მეტყველებას, თვალით
კონტაქტს, შეუძლია მიმიკური სახის გამომეტყველება, ემოციის გამოხარტვა.
|
უჭირს წერითი დავალებების გამართული ფორმით
გადმოცემა. ზოგჯერ, უჭირს თანაკლასელებთან და მასწავლებლებთან ურთიერთობა.
ხშირად იწვევს მათ სხვადასხვა ფრაზებითა თუ ქმედებით.
|
msxvili motoruli
unarebi
|
იცავს წონასწორობას, შეუძლია დგომა, ჯდომა, სიარული, შეუძლია ფეხის
მოძრაობა სივრცეში, აწევა, მაღლა, დაწევა დაბლა, შეუძლია ფეხის წვერებზე აწევა
და გაჩერება, იცავს
წონასწორობას, შეუძლია: გარკვეული დროის მანძილზე, შეუძლია წელში მოხრა და
გასწორება; შეუძლია ფეხის გადადგმა : წინ, უკან; ფეხის გატანა - მარჯვნივ, მარცხნივ; შეუძლია ფეხის
გადაჯვარედინება, ფეხით ბურთის თამაში : გაგორება, გადაგდება, დარტყმა; შეუძლია
გადახტომა ახლო და შორ მანძილებზე- წინ უკან, მარჯვნივ, მარცხნივ; შეუძლია ხელით
ბურთის თამაში : დაჭერა, გადაგდება; ფეხით კოორდინირებული რამდენიმე მოქმედების
გაკეთება; კისრისა და თავის სწორად დაჭერა და ასე გაჩერება გარკვეული დროის მანძილზე.
|
სირთულე არ
აღენიშნება
|
natifi motoruli
unarebi
|
შეუძლია ხატვა, გაფერადება, ძერწვა
დაწებება, კალამი უჭირავს სწორი სამთითა ჩაჭიდებით. შეუძლია თითებით მცირე ზომის ობიექტებით მანიპულირება . შეუძლია : თითების მოხრა, გაშლა, ერთმანეთთან მიტანა, შეერთება და ერთმანეთში ჩასმა, მუშტის შეკვრა, მუშტად შეკრული თითების თანმიმდევრულად გაშლა, ორივე ხელით კოორდინირებული მოქმედებების შესრულება. წვრილი და სხვა ფაქტურის საგნების თითებით ამოცნობა, საგნების ჩანთიდან ამოღება, ამოლაგება, ხატვა, გაფერადება, ძერწვა, დაწებება,
ძაფის დახვევა, დაჭრა, დახევა, შეუძლია თვალის და ხელის კოორდინირებული მოძრაობა.
შეუძლია კონტურის
დაცვით გაფერადება. გამოჭრა, ჩაწებება, გამოძერწვა.
|
სირთულე არ აღენიშნება
|
funqciuri unar-Cvevebi
(კვება, ჩაცმა გახდა, ტუალეტი, საკუთარი
ნივთების მოწესრიგება...)
|
აქვს სრულყოფილი
უნარ-ჩვევა, შეუძლია დამოუკიდებლად კვება, ჩაცმა, გახდა, ტუალეტი, საკუთარი
ნივთების მოწესრიგება.
|
სირთულე არ აღენიშნება
|
ინტერესები, განსაკუთრებული მიდრეკილებები
|
უყვარს სპორტული აქტივობები
|
|
საგანმანათლებლო გარემოს შეფასება
|
მას ესაჭიროება სპეციალური რესურს ოთახი, სპეც მასწავლებლის
დახმარება, მხედველობითი უნარებზე გათვლილი საჭირო რესურსები, აგრეთვე მის
საჭიროებაზე მორგებული ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა ყველა საგანში.
|
|
არსებული რესურსები
ვიზუალური მასალა რუკებისა და პლაკატების სახით.
საჭირო რესურსები
სხვადასხვა ელექტრონული რესურსი, ვიდეო და აუდიო რესურსები.
|
მოსწავლის
საგნობრივი შეფასება სასწავლო წლის დასაწყისში
მოსწავლის სახელი-გვარი: ავთო ახვერდაშვილი
კლასი: X
საგანი: ისტორიის შესავალი
მასწავლებლის სახელი-გვარი: ნათია მეკოკიშვილი
თარიღი:
1. 09. 2018
აქ იწერება მონაცემები მოსწავლის მიღწევის
დონის შესახებ, საგნობრივ პროგრამასთან მიმართებაში, სსსმ მოსწავლეს აფასებს ყველა
ის საგნის მასწავლებელი, რომელიც მას ასწავლის
შედეგების გრაფაში შეიძლება ჩაიწეროს შედგები
და ინდიკატორები სხვადასხვა კლასის სტანდარტიდან
სხვადასხვა მიმართულებისთვის და საგნებისთვის
მასწავლებლის დასკვნა
ინდივიდუალური სასწავლო მიზნების საჭიროების თაობაზე
მასწავლებლის ხელმოწერა : ნ. მეკოკიშვილი
დირექტორის ხელმოწერა : ე. ქვრივიშვილი
|
შენიშვნა: ეს
ფურცელი გადამრავლდება ყველა საგნის მასწავლებლისთვის
ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმა
თარიღი: 1. 09. 2018
საგანი: ჩვენი საქართველო
მასწავლებლის სახელი, გვარი ნათია მეკოკიშვილი
მიმართულება: დრო და
სივრცე, ისტორიული ინტერპრეტაცია და კვლევა
გრძელვადიანი მიზანი (წლიური )
ისტ.X. 1.
მოსწავლეს შეუძლია ანალიტიკური მსჯელობა ისტორიის ქრონოლოგიისა
და პერიოდიზაციის საკითხებზე.
ისტ.X. 2. მოსწავლეს
შეუძლია ისტორიის დამხმარე დარგებზე მსჯელობა და მათი
სპეციფიკის განსაზღრა.
ისტ.X.5. მოსწავლეს შეუძლია
ისტორიული წყაროების კლასიფიცირება.
|
მოკლევადიანი
მიზანი (ერთი მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით, სასწავლო
წლის მანძილზე სსსმ მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1.1 მოსწავლე
იმსჯელებს წელთაღრიცხვის სხვადასხვა სისტემაზე, მისი წარმოშობის ისტორიასა და
მიზეზებზე,
1.2 მოსწავლე გაეცნობა კალენდრის სხვადასხვა სისტემას, შეადარებს მას
მსოფლიოში საყოველთაოდ აღიარებულ კალენდართან;
1.3
მოსწავლე გაეცნობა ისტორიის პერიოდიზაციის ძირითად ძველ და თანამედროვე მოდელებს,
იმსჯელებს მათ შესახებ;
2.1
მოსწავლე ასახელებს ისტორიული დარგების ადგილს
და
განმარტავს მის მნიშვნელობას ისტორიული
პროცესის შესაძლებელი სისრულით აღდგენისა და აღქმისათვის;
2.2
მოსწავლე სამუზეუმო ფონდებისა და
ტექნოლოგიური საშუალებების გამოყენებით მოიძიებს ქართული მონეტებისა და ქაღალდის
ფულის ძირითად ნუმუშებს და ადარებს სხვა ქვეყნის ფულის ნიმუშებთან; აღწერს ნუმიზმატიკისა და ბონისტიკის განმასხვავებელ
ნიშნებს.
2.3.მოსწავლე
ახასიათებს
დიდი
არქეოლოგიური
აღმოჩენების
შედეგებს, აკეთებს პრეზენტაციას მის მიერ არჩეული ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი არქეოლოგიური აღმოჩენის შესახებ (მაგ.: ევრაზიის უძველესი ადამიანი დმანისში, ტროას გათხრები);
2.4 მოსწავლე ასახელებს ეთნოლოგია/ეთნოგრაფიული მასალებს. ტრადიციული ყოფა-ცხოვრების ძირითად ელემენტებს ადარებს თანამედროვე
ყოფას; აკეთებს პრეზენტაციას მის
მიერ არჩეული საქართველოს
ერთ-ერთი
ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარის ტრადიციული ყოფა-ცხოვრების შესახებ.
5.1
მოსწავლე ტიპოლოგიურად აჯგუფებს საისტორიო
წყაროებს;
5.2 მოსწავლე ერთმანეთისგან ასხვავებს ნარატიულ და დოკუმენტურ საისტორიო მასალას;
5.3 მოსწავლე ასახელებს ეთნოგრაფიულ და არქეოლიგიური მონაცემებს, როგორც საისტორიო
წყაროს;
|
ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი
აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ
ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე
|
რესურსი
|
|
1.1.1
|
მოსწავლე დაასახელებს
წელთაღრიცხვის ერთერთ სისტემას და ისაუბრებს
სახელმძღვანელოს მოკლე ამონარიდით , კალენდარის წარმოშობის ისტორიაზე,
სხვის მიერ წაკითხულის მოსმენილის საფუძველზე. ან გაზრდილი შრიფტის წარმოდგენილი
ტექსტის საფუძველზე. გამოიტანს შინაარსს 3–4 წინადადებიანი ტექსტის წაკითხვის
საფუძველზე.
|
სახელმძღვანელო, ვიზუალური მასალა კალენდარი,
|
1.1.2
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ მოსწავლე წყვილში მასწავლებლის
მიერ შეთავაზებული 3 წინადადებიანი 4–5
სიტყვიანი ტექსტიდან გამოიტანს აზრსს ძველი წელთაღრიცხვის დამახასიათებელ ნიშნებთან დაკავშირებით და კლასს წარუდგენს
მის შინაარსს.
|
სახელმძღვანელო.
|
1.1.3
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ მოსწავლე მასწავლებლის მიერ
შეთავაზებულ ცხრილში, სადაც განთავსებული არის ძველი და ახალი წელთაღრიცხვის დამახასიათებელი
მინიშნებები ფაქტებისა და მოვლენების სახით ჩამოწერილი, ხაზებით დააკავშირებს
ერთმანეთთან და ახსნის თავისი სიტყვებით
ამ დაკავშირების მიზეზსს.
|
სახელმძღვანელო, ცხრილი, ფლომასტერები
|
1.2.1
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ
,მოსწავლე მასწავლებლის მიერ გამზადებულ
ცხრილში ,სადაც იულიუსის კალენდარის და გრიგორიანული კალენდარის დამახასიათებელი
ნიშნებია ჩამოწერილი, მოსწავლე მსგავს და დანსხვავებული კალენდრის ნიშნებს დააჯგუფებს
ვენის დიაგრამაში და კლასს წარუდგენს.
|
სახელმძღვანელო , ცხრილი ვენის დიაგრამა, პასტა
|
1.2.2
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ, მოსწავლე
მასწავლებლის მითითებით სახელმძღვანელოს ერთ აბზაციანი ტექსტიდან 3–4
წინადადებიან 4–5 სიტყვისაგან შემდგარი ტექსტიდან , ამოიწერს გრიგორიანული კალენდრის და იჯრის
დამახასიათებელ ნიშნებს და მასწავლებლის მიერ შეთავაზებულ ორსვეტიან ცხრილში
განათავსებს. ცხრილის ერთ სვეტში უნდა ჩამოწეროს გრიგორიანული კალენდრის
დამახასიათებელი ნიშნები, ცხრილის მეორე სვეტში იჯრის დამახასიათებელი ნიშნები.
შესრულებულ დავალებას მოსწავლე კლასს წარუდგენს.
|
სახელმძღვანელო, ცხრილი, ფლომასტერები
|
1.2.3
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ერთ აბზაციანი ტექსტიდან რომელიც მინიმუმ 3–4 წინადადებისაგან შედგება შინაარსის გამოტანის
საფუძველზე წყვილთან ერთად შეავსებს
T დიაგრამას, სადაც გამოყოფს იულიუსის კალენდარის
დადებით და უარყოფით მხარეს.
|
სახელმძღვანელო,
Tდიაგრამა, ფლომასტერები,
|
1.3.1
|
მასალის
ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ მოსწავლე მასწავლებლის მიერ შეთავაზებულ ბარათში, სადაც თარიღები
მოცემული იქნება ძველი და ახალი წელთაღრიცხვის სისტემებით გაარჩევს და
დააჯგუფებს ორსვეტიან ცხრილში მოკლე მინიშნებით, ძველი წელთაღრიცხვა, ახალი
წელთაღრიცხვა.
|
ბარათი , სახელმძღვანელო,
პასტა, ცხრილი
|
1.3.2
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ერთაბზაციანი ტექსტის საფუძველზე მეწყვილესთან
ერთად გამოიტანს შინაარს ძველი და ახალი პერიოდიზაციის შესახებ და კლასს
გააცნობს.
|
სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცელი
|
1.3.3
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის გაანალიზების
შემდეგ მოსწავლე მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ვიზუალური მასალის საფუძველზე, სადაც მოვლენები ძველი და ახალი
წელთაღრიცხვის აღმნიშვნელი მასალებით არის წარმოდგენილი, მოსწავლე აღნიშნულ
ვიზიუალურ მასალას მასწავლებლისავე შეთავაზებულ ცხრილში განათავსებს მინიშვებით
ძველი წელთაღრიცხვის მოვლენა, ახალი წელთაღრიცხვის მოვლენა, და კლასს გააცნობს.
ახსნის თავის შეხედულებას ამ განსხვავების შესახებ.
|
სახელმძღვანელო, ცხრილი, თაბახის ფურცელი,
ფლომასტერი. ფოტომასალა
|
2.1.1
|
მასალის ახსნისა და ტერმონოლოგიის განმარტების
შემდეგ მოსწავლე მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ვიზუალური მასალის გამოყენების საფუძველზე ,
მასწავლებლის შეკითხვების დახმარებით ჩამოაყალიბებს საკუთარ მოსაზრებას თუ
რამდენად შესაძლებელია მოცემული დისციპლინის გამოყენებით ეპოქის შესაბამისი
სურათის აღდგენა.
|
სახელმძღვანელო, ვიზუალური მასალა
|
2.1.2
|
ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ მასწავლებლის
მიერ წარდგენილი სლაიდ შოუს დახმარებით
მოსწავლე დაასახელებს, როგორც შესაბამის დისციპლინას, აგრეთვე
მასწავლებლის შეკითხვების დახმარებით განმარტავს, რამდენად შესაძლებელია
მოცემული დისციპლინის გამოყენებით ეპოქის შესაბამისი მოვლენის სრულად გადმოცემა. მოსწავლე საკუთარ
მოსაზრებას კლასს გააცნობს.
|
სლაიდ შოუ, სახელმძღვანელო
|
2.1.3
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების
შემდემგ მოსწავლე მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული მცირე ზომის ტექსტიდან, რომლის
მოცულობა არ აღემატენა 4– 5 სიტყვისაგან შემდგარ 3–4 წინადადებას, მასწავლებლის
შეკითხვების დახმარებით მოსწავლე წყაროს ანალიზის საფუძველზე ჩამოაყალიბებს
საკუთარ მოსაზრებას, რამდენად შესაძლებელია მოცემული დისციპლინის დახმარებით
ეპოქის შესაბამისი სურათის აღდგენა.
|
სახელმძღვანელო
|
2.2.1
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მითითებით სახელმძღვანელოში მოცემულ მონეტებს შეადარებს ერთმანეთს და მასწავლებლის
შეკითხვების დახმარებით აღწერს მათი განსხვავების მიზეზებს.
|
სახელმძღვანელო, ვიზუალური მასალა
|
2.2.2
|
მასალის აღქმისა და ტერმინოლოგიის განმარტების
შემდეგ, მოსწავლე მასწავლებლის მიერ
წარდგენილი სლაიდ შოუდან გაარჩევს მონეტებს და ქაღალდის ფულის ერთეულებს და დაფაზე განთავსებულ ორსვეტიან
ცხრილში განათავსებს, მინიშნებებით, მაგალითად მონეტა– კოლხური თეთრი, ქაღალდის
ფული – ბონი და სხვა.
|
სლაიდ შოუ, ცხრილი, დაფა, ცარცი
|
2.2.3
|
მასალის აღქმისა და ტერმინოლოგიის განმარტების
შემდეგ, მოსწავლე მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული საიტიდან მოიძიებს ქართულ მონეტებს და შეადარებს ბერძნულ
მონეტებს, გამოყოფს ამ ორი ქვეყნის მონეტის მსგავსს და განმასხვავებელ ნიშნებს.
აღნიშნულ მსგავსება განსხვავებას კლასს წარუდგენს პრეზენტაციის სახით.
|
კომპიუტერი, თაბახის ფურცელი, ფლომასტერები
|
2.3.1
|
მასალიხს
ახსნისა და ძირითადი მინიშნებების გაანალიზების შემდეგ, მასწავლებლის მითითებით
მოსწავლე სახელმძღვანელოს ტექსტიდან ამოიკითხავს 3–4 წინადადებიან 4–5 სიტყვისაგან შემდგარ ერთ აბზაცს არქეოლოგიურ
კვლევაზე და მასწავლებლის მარტივი
შეკითხვების ფონზე ჩამოაყალიბებს
საკუთარ ვერსიას არქეოლოგიური აღმოჩენების მნიშვნელობის შესახებ.
|
სახელმძღვანელო
|
2.3.2
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ შექმნილი სლაიდ შოუს დახმარებით სლაიდიდან გამოიტანს დასკვნას
დმანისის აღმოჩენების მნიშვნელობის შესახებ და შეავსებს ორ სვეტიან ცხრილს ,
დმანისის აღმოჩენის დადებითი და უარყოფითი მხარე, მოსწავლე მისთვის
სასურველ ცხრილის ერთ სვეტში
განათავსებს სასურველ ვერსიას.
|
სლაიდ შოუ, ცხრილი, ფლომასტერები
|
2.3.3
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების
შემდეგ, მოსწავლე მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ვიზუალური მასალის შეთავაზების საფუძველზე (
ფოტომასალა ეხება, ტროას აღმოჩენებს და გრაკლიანის არქეოლოგიური გათხრების
მასალებს) მოსწავლე წყვილთან ერთად
აარჩევს მისთვის სასურველ ვიზუალურ მასალას, ფორმატის ფურცლებზე დააწებებს და
კლასს წარუდგენს პრეზენტაციას, ახსნის შეძლებისდაგვარად არქეოლოგიური კვლევების
მნიშვნელობას ქვეყნის ისტორიისათვის.
|
ფოტომასალა. ფორმატის ფურცელი, ფლომასტერები,
წებო
|
2.4.1
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ მოსწავლე მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ტექსტიდან 3–4
წინადადებიანი 4–5 სიტყვისაგან შემდგარი
ტექსტიდან, ამოიწერს ეთნოგრაფიული მასალის მიმანიშნებელ სიტყვას მაგალითად ტრადიციული
სამოსი და მასწავლებლის შეკითხვების
დახმარებით ისაუბრებს ამ მასალის მნიშვნელობაზე.
|
სახელმძღვანელო , პასტა. თაბახის ფურცელი
|
2.4.2
|
მასალის ახსნისა და გაანალიზების შემდეგ, მასწავლებლის მიერ
წარდგენილი სლაიდ შოუდან მოსწავლე კონკრეტული კუთხის ამსახველ ეთნოგრაფიულ
მასალას ამოიცნობს და დაახასიათებს
თავისი შეხედულებისამებრ,
მასწავლებლის შეკითხვების
დახმარებით. საკუთარ მოსაზრებას კლასს გააცნობს.
|
სლაიდ შოუ
|
2.4.3
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ შეთავაზებულ ვიზუალური
მასალიდან ამოიცნობს კონკრეტული კუთხის წეს–ჩვეულების ამსახველ
მასალას და შეადარებს თანამედროვე
ცხოვრების ყოფას. მაგალითად კახეთი– რთველი ძველად და ახლა. საკუთარ მოსაზრებას კლასს გააცნობს.
|
ფოტომასალა.
|
5.1.1
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ, მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ფოტომასალის
საფუძველზე ამოიცნობს წყაროების ტიპს, რომელია წერილობითი წყარო და
რომელია ნარატივი. ამოცნობილ ვიზუალურ
მასალას კლასს გააცნობს.
|
ფოტომასალა
|
5.1.2
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ წარდგენილი სლაიდ შოუდან ამოიცნობს ვიზუალურ მასალას და მასწავლებლის შეკითხვების დახმარებით
ახსნის რომელი ტიპის წყაროს განეკუთვნება.
|
სლაიდ შოუ
|
5.1.3
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ შეთავაზებულ ორსვეტიან ცხრილში, რომლის ერთ სვეტში ფოტომასალაა
განთავსებული, და მეორე სვეტში ამ მასალის დასახელება, ხაზების შეერთებით
ერთმანეთს დაუკავშირებს მოცემულ
ვიზუალურ მასალას შესაბამისი ტიპის წყაროსთან. შესრულებულ დავალებას კლასს
წარუდგენს.
|
სახელმძღვანელო, ცხრილი, ფლომასტერები.
|
5.2.1
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული სლაიდ შოუს საშუალებით ამოიცნობს წერილობით წყაროებს და კლასს
განუმარტავს მის შინაარსს მასწავლებლის შეკითხვების დახმარებით.
|
სლაიდ შოუ
|
5.2.2
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის გაანალიზების შემდეგ მასწავლებლის
მიერ შეთავაზებული ფოტომასალიდან მოსწავლე ამოარჩევს დოკუმენტურ წყაროებს და
ნარატივს, ამორჩეულ მასალას დააჯგუფებს
ორსვეტიან ცხრილში შემდეგი მიმართულებით – დოკუმენტური წყარო, ნარატივი, სულ შეარჩევს ორ–ორ ვარიანტს, შესრულებულ
დავალებას კლასს წარუდგენს.
|
სახელმძღვანელო, ცხრილი, ფოტომასალა, ფლომასტერები
|
5.2.3
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ მასწავლებელი
მოსწავლეს სთავაზობს ორსვეტიან ცხრილს,
სადაც ერთ სვეტში წერია ტერმინები,
ნარატიული წყაროები და დოკუმენტური წყაროები, მეორე სვეტში კი ამ ტერმინების
შესატყვისი განმარტებები, მოსწავლემ ხაზებით უნდა შეაერთოს ტერმინი
განმარტებასთან. მოსწავლე შესრულებულ
დავალებასს კლასს წარუდგენს.
|
სახელმძღვანელო, ცხრილი, ფლომასტერები
|
5.3.1
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის განმარტების შემდეგ, მასწავლებელი
მოსწავლეს წარუდგენს ვიზუალურ მასალას ფოტოსურათების სახით, მოსწავლემ ვიზუალური
მასალიდან უნდა დაასახელოს არქეოლოგიური ძეგლები და მასწავლებლის შეკითხვების
დახმარებით განმარტოს მისი, როგორც წყაროს მნიშვნელობა.
|
სახელმძღვანელო, ფოტომასალა
|
5.3.2
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის გაანალიზების შემდეგ მოსწავლე
მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული სლაიდ შოუდან ამოიცნობს ეთნოგრაფიულ მასალას და
მასწავლებლის შეკითხვების დახმარებით განმარტავს მის მნიშვნელობას.
|
სახელმძღვანელო, სლაიდ შოუ
|
5.3.3
|
მასალის ახსნისა და ტერმინოლოგიის გაანალიზების შემდეგ მასწავლებელი
მოსწავლეს სთავაზობს ორსვეტიან ცხრილს,
სადაც ვიზუალური მასალის სახით ერთ
სვეტში წარმოდგენილია არქეოლოგიური და
ეთნოგრაფიული მასალა მეორე სვეტში კი ტერმინები, არქეოლოგია, ეთნოგრაფია, მოსწავლე
ვიზუალურ მასლას შესაბამის ტერმინთან აკავშირებს, შესრულებულ დავალებას კლასს გააცნობს.
|
სახელმძღვანელო, ცხრილი ფლომასტერები
|
შენიშვნა: ეს
ფურცელი გადამრავლდება ყველა საგნის მასწავლებლისთვის
ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმი განხორციელების პერიოდი
მოკლევადიანი მიზნები
|
თვე
1
სექტემბერი
|
თვე
2
ოქტომბერი
|
თვე
3
ნოემბერი
|
თვე
4
დეკემბერი
|
თვე
5
იანვარი
|
თვე
6
თებერვალი
|
თვე
7
მარტი
|
თვე
8
აპრილი
|
თვე
9
მაისი–ივნისი
|
|
1.1
|
მოსწავლე იმსჯელებს წელთაღრიცხვის სხვადასხვა
სისტემაზე, მისი წარმოშობის ისტორიასა და მიზეზებზე,
|
ü
|
||||||||
1.2
|
იცნობს კალენდრის სხვადასხვა სისტემას, შეადარებს მას
მსოფლიოში საყოველთაოდ აღიარებულ კალენდართან;
|
ü
|
||||||||
1.3
|
.იცნობს ისტორიის პერიოდიზაციის ძირითად ძველ და
თანამედროვე მოდელებს, იმსჯელებს მათ
შესახებ;
|
ü
|
||||||||
2.1
|
მოსწავლე ასახელებს ისტორიული დარგების ადგილს და განმარტავს მის მნიშვნელობას ისტორიული
პროცესის შესაძლებელი სისრულით აღდგენისა და აღქმისათვის;
|
ü
|
||||||||
2.2
|
სამუზეუმო ფონდებისა და ტექნოლოგიური
საშუალებების გამოყენებით მოიძიებს ქართული მონეტებისა და ქაღალდის ფულის
ძირითად ნუმუშებს და ადარებს სხვა ქვეყნის ფულის ნიმუშებთან; მსჯელობს
ნუმიზმატიკისა და ბონისტიკის მნიშვნელობაზე;
|
ü
|
||||||||
2.3
|
ახასიათებს
დიდი
არქეოლოგიური
აღმოჩენების
შედეგებს, აკეთებს პრეზენტაციას მის მიერ არჩეული ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი არქეოლოგიური აღმოჩენის შესახებ (მაგ.: ევრაზიის უძველესი ადამიანი დმანისში, ტროას გათხრები);
|
ü
|
||||||||
2.4
|
ასახელებს ეთნოლოგია/ეთნოგრაფიული მასალებს. ტრადიციული ყოფა-ცხოვრების ძირითად ელემენტებს ადარებს თანამედროვე
ყოფას; აკეთებს პრეზენტაციას მის
მიერ არჩეული საქართველოს
ერთ-ერთი
ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარის ტრადიციული ყოფა-ცხოვრების შესახებ.
|
ü
|
||||||||
5.1
|
მოსწავლე ტიპოლოგიურად აჯგუფებს საისტორიო წყაროებს;
|
ü
|
ü
|
|||||||
5.2
|
მოსწავლე ერთმანეთისგან ასხვავებს ნარატიულ და დოკუმენტურ საისტორიო მასალას;
|
ü
|
||||||||
5.3
|
მოსწავლე ასახელებს ეთნოგრაფიულ და არქეოლიგიური მონაცემებს, როგორც საისტორიო
წყაროს;
|
ü
|
მნიშვნელოვანია, ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას თან
ახლდეს სასწავლო წლის მანძილზე შესრულებული მოსწავლის ნამუშევრები, დავალებები.
მოსწავლეს მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში
თითქმის არ უვლია ავადმყოფობისა და განხორციელებული ოპერაციების გამო.ამიტომ მისი
ნამუშევრების წარმოდგენა ფიზიკურად ვერ მოხერხდა.
მიღწეული
მოკლევადიანი მიზნების აღწერა
სასწავლო წლის
განმავლობაში ჩემ მიერ დაგეგმილი აქტივობების ფონზე, რომელიც მორგებული იყო
მოსწავლის საჭიროებაზე მიღწეულ იქნა შემდეგი მიზნები:
სექტემბერი.
–მოსწავლე იმსჯელებს წელთაღრიცხვის სხვადასხვა სისტემაზე, მისი წარმოშობის
ისტორიასა და მიზეზებზე,
მოსწავლემ შეძლო მასწავლებლის მიერ
შეთავაზებული ვიზუალური მასალის გამოყენებით ძველი და ახალი წელთაღიცხვის
სისტემების გარჩევა მოკლე მინიშნებებით – ძველი
წელთაღრიცხვით ახალი წელთაღრიცხვით. მოსწავლემ შეძლო სახელმძღვანელოს მცირე
ტექსტიდან( 3–4 წინადადება 4–5
სიტყვისაგან შემდგარი). მოსწავლე დამოუკიდებლად აყალიბებს საკუთარ მოსაზრებას
ძველი და ახალი წელთაღრიცხვის სისტემასთან დაკავშირებით. მათ შორის
განსხვავებასთან დაკავშირებით. მოსწავლე განსაკუთრებით აქტიურად ასრულებს
აქტივობებს წყვილებში და ჯგუფში.
ოქტომბერი–
მოსწავლე გაეცნობა კალენდრის სხვადასხვა სისტემას, შეადარებს მას
მსოფლიოში საყოველთაოდ აღიარებულ კალენდართან;
მოსწავლემ შეძლო მასწავლებლის მიერ
შეთავაზებული ცხრილის გამოყენებით ხაზებით
დაეკავშირებინა ერთმანეთთან სხვადასხვა
კალენდარის დამახასიათებელი ნიშნები. ჩამოაყალიბა
საკუთარი მოსაზრება შესაბამისი განსხვავებების შესახებ მასწავლებლის
მიერ შეთავაზებული მცირე მოცულობის ტექსტიდან გამოიტანა შინაარსი სხვადასხვა
სისტემის კალენდარის განმასხვავებელ ნიშნებთან დაკავშირებით.
ნოემბერი
– მოსწავლე გაეცნობა ისტორიის პერიოდიზაციის ძირითად ძველ და თანამედროვე
მოდელებს, იმსჯელებს მათ შესახებ;
მოსწავლემ
შეძლო მასწავლებლის მიერ
შეთავაზებულ ორსვეტიან ცხრილში კონკრეტული
ეპოქის ფაქტები და მოვლენები ხაზებით დააკავშიროს შესაბამის პერიოდიზაციის
სისტემასთან. ვიზუალური მასალის გამოყენებით შეძლო ძველი და ახალი პერიოდის
მოვლენების ამოცნობა და საკუთარი მოსაზრების
ჩამოყალიბება.
დეკემბერი
– მოსწავლე ასახელებს ისტორიული დარგების ადგილს
და
განმარტავს მის მნიშვნელობას ისტორიული პროცესის შესაძლებელი სისრულით აღდგენისა და
აღქმისათვის;
მოსწავლემ შეძლო
მასწავლებლის დახმარებით ვიზუალური მასალის გამოყენებით კონკრეტული დისციპლინის
ამოცნობა და საკუთრი სიტყვებით დახასიათება. მასწავლებლის ქვეკითხვების საშუალებით
შეძლო კონკრეტული დისციპლინის საშუალებით ისტორიული მოვლენების სრული აღდგენა.
მოსწავლეს უჭირს მასწავლებლის დახმარების გარეშე დამოუკიდებლად საკუთარი
მოსაზრების ჩამოყალიბება.
იანვარი
– მოსწავლე სამუზეუმო ფონდებისა და ტექნოლოგიური
საშუალებების გამოყენებით მოიძიებს ქართული მონეტებისა და ქაღალდის ფულის ძირითად
ნუმუშებს და ადარებს სხვა ქვეყნის ფულის ნიმუშებთან; აღწერს ნუმიზმატიკისა და ბონისტიკის განმასხვავებელ
ნიშნებს.
მოსწავლემ შეძლო
მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ვიზუალური მასალის გამოყენებით , აგრეთვე
ინტერნეტრესურსების გამოყენებით შეადარა ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქის ფულის
ერთეულები, გამოყო მსგავსი და განმასხვავებელი ნიშნები, ჩამოაყალიბა საკუთარი
მოსაზრება აღნიშნული განსხვავების შესახებ . მოსწავლემ დამოუკიდებლად შეძლო
ბონისტიკისა და ნუმიზმატიკის
განმასხვავებელი ნიშნების გამოყოფა.
თებერვალი
–.მოსწავლე ახასიათებს დიდი არქეოლოგიური
აღმოჩენების
შედეგებს, აკეთებს პრეზენტაციას მის მიერ არჩეული ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი არქეოლოგიური აღმოჩენის შესახებ (მაგ.: ევრაზიის უძველესი ადამიანი დმანისში, ტროას გათხრები);
მოსწავლემ შეძლო მასწავლებლის დახმარებით არქეოლოგიური
აღმოჩენების შესახებ პრეზენტაციის განხორციელება. ჩამოაყალიბა საკუთარი მოსაზრება
მასწავლებლის შეკითხვების დახმარებით
დმანისის აღმოჩენების შესახებ . ინტერნეტ რესურსების გამოყენებით შეძლო
ტროას აღმოჩენების ამსახველი ვიზუალური
მასალის განმარტება და საკუთარი მოსაზრების
ჩამოყალიბება აღნიშნულ აღმოჩენასთან დაკავშირებით.
მარტი – მოსწავლე ასახელებს ეთნოლოგია/ეთნოგრაფიული მასალებს. ტრადიციული ყოფა-ცხოვრების
ძირითად ელემენტებს ადარებს
თანამედროვე
ყოფას; აკეთებს პრეზენტაციას მის
მიერ არჩეული საქართველოს
ერთ-ერთი
ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარის ტრადიციული ყოფა-ცხოვრების შესახებ.
მოსწავლემ შეძლო მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ვიზუალური
მასალიდან ეთნოგრაფიული მასალის ამოცნობა და შესაბამისი კუთხის ადათ წესთან
დაკავშირება. მოსწავლემ ინტერნეტრესურსის გამოყენებით შეძლო პრეზენტაციის შექმნა
და საუბარი კახეთის ტრადიციულ კულტურასთან დაკავშირებით.
აპრილი –მოსწავლე ტიპოლოგიურად აჯგუფებს საისტორიო
წყაროებს;
მოსწავლემ შეძლო მასწავლებლის მიერ
შეთავაზებული ვიზუალური მასალის გამოყენებით ცხრილში დაჯგუფება სხვადასხვა ტიპის
საისტორიო წყაროების , აგრეთვე მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული მცირე ზომის
ტექსტიდან ( 3–4 წინადადება 4–5 სიტყვიანი) წყაროს ტიპის დასახელება და საკუთარი
მოსაზრების ჩამოყალიბება.
მაისი
– მოსწავლე ერთმანეთისგან ასხვავებს ნარატიულ და დოკუმენტურ საისტორიო მასალას;
მოსწავლემ შეძლო
მასწავლებლის დახარებით მცირე ზომის ტექსტის და ვიზუალური მასალის გამოყენებით
ნარატიული და წერილობითი წყაროების ერთმანეთისაგან განსხვავება. მოსწავლემ აგრეთვე შეძლო ვიზუალური მასალიდან დოკუმენტის
და ნარატივის ამოცნობა და განმარტება ამ განსხვავების შესახებ.
ივნისი – მოსწავლე ასახელებს ეთნოგრაფიულ და არქეოლიგიური მონაცემებს, როგორც საისტორიო წყაროს;
მოსწავლემ შეძლო მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული ვიზუალური
მასალის გამოყენებით ამოიცნო და დაახასიათა ეთნოგრაფიული და არქეოლოგიური
მონაცემები. მასწავლებლის შეკითხვების დახმარებით შეძლო ამ მონაცემებით შესაბამისი
ეპოქის დახასიათება. დაასახელა
არქეოლოგიური და ეთნოგრაფიული წყაროები. გამოთქვა მოსაზრება არქეოლოგიური და ეთნოგრაფიული
მონაცემების მნიშვნელობის შესახებ.
დავალებები
სამუშაო ცხრილი
კითხვები
|
სავარაუდო პასუხი
|
ვინ არის 1 სურათზე გამოსახული?
|
გ. სააკაძე, 2. დ. აღმაშენებელი
|
როგორი პიროვნული ღირებულებებით ხასიათდება?
|
პატრიოტი, 2. მოღალატე
|
საიდან ვლინდება მისი როგორც პიროვნების მნიშვნელობა ქვეყნის ისტორიაში?
|
ვიზუალიდან ,
ავტორის შეხედულებიდან
|
რომელ ისტორიულ მოვლენას ეძღვნება ფოტო?
|
საქართველოს პოლიტიკურ მდგომარეობას 17–ე საუკუნეში.
საქართველოს პოლიტიკურ მდგომარეობას 18–ე საუკუნეში.
|
სად არის ფოტო შექმნილი?
|
საქართველოში 2. ოსმალეთში
|
როგორ ახსნით ფოტოს წარმომავლობის ისტორიას?
|
ბუნების მიხედვით.
გარემოს მიხედვით
|
თქვენი აზრით რას ემსახურება ვიზუალური მასალა?
|
ეპოქის სურათის აღდგენას.
ადამიანის სახის წარმოჩენას.
|
რა განსხვავებებს ხედავთ მოცემულ კალენდრებზე?
მაისი 2019
|
ორშ.
|
სამშ.
|
ოთხშ.
|
ხუთშ.
|
პარ.
|
შაბ.
|
კვ.
|
29
|
30
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
1
|
2
|
3
|
4
|
~
5
|
6
|
7
|
8
|
გრიგორიანული კალენდარი |
იულიუსის კალენდარი
|
||
ხანგრძლივობა
|
365
დღე, 5 საათი, 49 წუთი და 12 წამი (365,2425 დღე)
|
365
დღე, 6 საათი (365,25 წელი)
|
|
ტროპიკული წელი
|
365
დღე, 5 საათი, 48 წუთი და 46,1 წამი (365,24217 დღე)
|
365
დღე, 5 საათი, 48 წუთი და 46,1 წამი (365,24217 დღე)
|
|
სხვაობა
|
25,9
წამი (0.00033 დღე)
|
11
წუთი და 13.9 წამი (0,00783
დღე)
|
No comments:
Post a Comment