ისტორიის სწავლების პროცესში მნიშვნელოვანია სხვადასხვა ტიპის ტესტური დავალებების შეთავაზება , რადგან მოსწავლისათვის სასწავლო პროცესი იყოს ხალისიანთან ერთად საინტერესო, ამავე დროს შეთავაზებული დავალება გათვლილი იყოს ყველა შესაძლებლობის მოსწავლეზე, რადგან მოსწავლეებს საშუალება მივცეთ გამოავლინონ საკუთარი ცოდნა და შესაბამისი უნარები.
შემაჯამებელი
სამუშაო რიცხვი , თვე
................ 2019 წელი
კლასი VI
ჩვენი საქართველო
I ვარიანტი
ყურადღებით დაუკვირდით ქვემოთ ჩამოთვლილ შეკითხვებს, დაფიქრდით
და ისე გაეცით პასუხი დავალება 2 ქულით ფასდება. ყურადღება ექცევა ფაქტობრივი მასალის
სისწორეს მსჯელობისა და ანალიზის უნარს, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის უნარს.
1.
როგორ დაიშალა ერთიანი თაკვერი რაჭად და ლეჩხუმად და
რა გეოგრაფიული გარემო აქვთ მათ?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
რატომ დადიოდა რაჭა –ლეჩხუმის მოსახლეობა გარე სამუშაოებზე?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
როგორია აფხაზეთის გეოგრაფიული გარემო და ბუნებრივი
პირობები?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.
რას მოგვითხრობს ლეგენდა თბილისის დაარსების შესახებ?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5.
რომელი რელიგიური ჯგუფები გვხვდება თბილისში? იმსჯელეთ
მათი თავისებურების შესახებ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შემაჯამებელი სამუშაო რიცხვი , თვე ................ 2019 წელი
კლასი VI
ჩვენი საქართველო
II ვარიანტი
ყურადღებით დაუკვირდით ქვემოთ ჩამოთვლილ შეკითხვებს, დაფიქრდით
და ისე გაეცით პასუხი დავალება 2 ქულით ფასდება. ყურადღება ექცევა ფაქტობრივი მასალის
სისწორეს მსჯელობისა და ანალიზის უნარს, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის უნარს.
1.
რა შედეგები მოჰყვა რაჭველების ვაჭრიბას ჩრდილოეთ კავკასიელებთან?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
ვინ ცხოვრობდა რაჭაში რაჭველების გარდა? დაახასიათეთ
ამ ადამიანების საქმიანობა.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
რა იწვევდა აფხაზეთის მოსახლეობის ცვლილებებს?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.
ხელოსნობის რომელი დარგები იყო განვითარებული თბილისში?
ისაუბრეთ ამ დარგების მნიშვნელობის შესახებ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5. როგორ
სად და ვინ ვაჭრობდა თბილისში? რა ფუნქციას ასრულებდა ვაჭრობა თბილისელებისათვის?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შემაჯამებელი სამუშაო რიცხვი , თვე ................ 2019 წელი
კლასი VII
ისტორია
I ვარიანტი
ყურადღებით დაუკვირდით ქვემოთ ჩამოთვლილ შეკითხვებს, დაფიქრდით
და ისე გაეცით პასუხი დავალება 2 ქულით ფასდება. ყურადღება ექცევა ფაქტობრივი მასალის
სისწორეს მსჯელობისა და ანალიზის უნარს, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის უნარს.
1.
რატომ დაეცა რომის იმპერია? როგორ აფასებთ მოცემულ
ფაქტს?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
როგორ გახდა ქრისტიანობა გაბატონებული რელიგია ევროპაში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
როგორ წარმოიშვა ევროპაში ფრანკების სახელმწიფო?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.
როგორ გააერთიანა ისლამმა არაბები?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5.
რა გავლენა მოახდინა არაბთა სახალიფოს კულტურამ მსოფლიო კულტურის განვითარებაზე?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შემაჯამებელი სამუშაო რიცხვი , თვე ................
2019 წელი
კლასი VII
ისტორია
I I ვარიანტი
ყურადღებით დაუკვირდით ქვემოთ ჩამოთვლილ შეკითხვებს, დაფიქრდით
და ისე გაეცით პასუხი დავალება 2 ქულით ფასდება. ყურადღება ექცევა ფაქტობრივი მასალის
სისწორეს მსჯელობისა და ანალიზის უნარს, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის უნარს.
1.
რატომ ითვლება
იერუსალიმი სამი მსოფლიო რელიგიის ცენტრად?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
რაზე მოგვითხრობს სკანდინავიური ეპოსი და რა ღირებულება
აქვს მას მსოფლიოსათვის?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
როგორ აღმოაჩინეს ვიკინგებმა ახალი მიწები?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.
როგორ შეიქმნა და გაძლიერდა კიევის რუსეთი? ვინ მიუძღვის
განსაკუთრებული როლი მის ჩამოყალიბებაში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
როგორი იყო არაბების ბატონობა ესპანეთში?
რა ცვლილება შეიტანეს მათ ევროპაში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შემაჯამებელი სამუშაო რიცხვი , თვე ................
2019 წელი
კლასი XI
ისტორია
I ვარიანტი
ყურადღებით დაუკვირდით ქვემოთ ჩამოთვლილ შეკითხვებს, დაფიქრდით
და ისე გაეცით პასუხი დავალება 2 ქულით ფასდება. ყურადღება ექცევა ფაქტობრივი მასალის
სისწორეს მსჯელობისა და ანალიზის უნარს, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის უნარს.
1.
როგორ გაერთიანდა საქართველო მეთერთმეტე საუკუნეში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
რა მიზანი ჰქონდა ჯვაროსნულ ლაშრობებს ევროპისათვის?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
როგორ ფიქრობთ გრემო პირობებში რომელშიც მონღოლებს
უწევდათ ცხოვრება შესაძლებელი იყო თუ არა სხვა ტიპის სახელმწიფოს შექმნა?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.
როგორ ფიქრობთ რაიმე დადებითი მოუტანა მსოფლიოს მონღოლთა
იმპერიამ?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5.
შეადარეთ ერთმანეთს მონღოლური და ქართული ტახტის მემკვიდრეობის წესი.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შემაჯამებელი სამუშაო
რიცხვი , თვე
................ 2019 წელი
კლასი XI
ისტორია
II ვარიანტი
ყურადღებით დაუკვირდით ქვემოთ ჩამოთვლილ შეკითხვებს, დაფიქრდით
და ისე გაეცით პასუხი დავალება 2 ქულით ფასდება. ყურადღება ექცევა ფაქტობრივი მასალის
სისწორეს მსჯელობისა და ანალიზის უნარს, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის უნარს.
1.
რა რეფორმები გაატარა დავით აღმაშენებელმა საქართველოში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
რა მეთოდებს მიმართავდა გიორგი ბრწყინვალე ქვეყნის
გასაძლიერებლად?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
შენი აზრით რამდენად მნიშვნელოვანი იყო ხელისუფლებისა
და ეკლესიის როლი უნივერსიტეტის განვითარებაში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.
შენი აზრით , რა იყო წარმომადგენლობითი ორგანოების
შექმნის მცდელობის მთავარი მიზეზი ევროპასა და საქართველოში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5.
გამოთქვი მოსაზრება, რა დანიშნულება აქვს ადამიანს
თანამედროვე სამყაროში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შემაჯამებელი სამუშაო რიცხვი , თვე
................ 2019 წელი
კლასი X
ისტორიიის შესავალი
I ვარიანტი
ყურადღებით დაუკვირდით ქვემოთ ჩამოთვლილ შეკითხვებს, დაფიქრდით
და ისე გაეცით პასუხი დავალება 2 ქულით ფასდება. ყურადღება ექცევა ფაქტობრივი მასალის
სისწორეს მსჯელობისა და ანალიზის უნარს, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის უნარს.
1.
რა მიზანს ისახავდა თითოეული ისტორიკოსი როცა ისტორიულ
თხზულებებს ქმნიდნენ?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
როგორ თვლით , ავტორის ურთიერთობა ისტორიულ პირთან აუცილებელი წინაპირობაა მიკერძოებისათვის?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
რა მნიშვნელობა აქვს ჰაგიოგრაფიულ ნაწარმოებებს , როგორც
წყაროს ისტორიული კვლევისათვის? პასუხი დაასაბუთეთ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.
დაასახელეთ მხატვრული ლიტერატურის რამდენიმე ნიმუში
, რომელიც წყაროდ გამოდგება, პასუხი დაასაბუთეთ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5.
შეიძლება საგაზეთო პუბლიკაცია ისტორიულ წყაროდ ჩათვალოს?
პასუხი დაასაბუთეთ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შემაჯამებელი სამუშაო რიცხვი , თვე
................ 2019 წელი
კლასი X
ისტორია
II ვარიანტი
ყურადღებით დაუკვირდით ქვემოთ ჩამოთვლილ შეკითხვებს, დაფიქრდით
და ისე გაეცით პასუხი დავალება 2 ქულით ფასდება. ყურადღება ექცევა ფაქტობრივი მასალის
სისწორეს მსჯელობისა და ანალიზის უნარს, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის უნარს.
1.
რა უპირატესობა აქვს პირველად წყაროს მეორფად წყაროსთან
შედარებით? პასუხი დაასაბუთეთ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.
როგორ ფაქტებს შეიძლება ვენდოთ წყაროში? პასუხი დაასაბუთეთ
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3.
რა მნიშვნელობა აქვს ეპისტოლოგრაფიას, როგორც წყაროს
ისტორიული კვლევისათვის? პასუხი დაასაბუთეთ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4.
დაასახელეთ მემუარული ლიტერატურის რამდენიმე ნიმუში
, რომელიც წყაროდ გამოდგება, პასუხი დაასაბუთეთ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5.
გაავლე პარალელები დღევანდელ პრესასთან შეიძლება თუ
არა რაიმე საერთოს პოვნა ძველი და ახალი პრესის
ინფორმაციას შორის. პასუხი დაასაბუთეთ.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
სსიპ ნუგზარ
ჭანტურიას სახელობის ქალაქ საგარეჯოს N 2 საჯარო სკოლა
ისტორია რიცხვი, თვე, ................... 2019 წელი
VII კლასი
შემაჯამებელი სამუშაო
I ვარიანტი
მოსწავლის
სახელი, გვარი ..................................................................
ყურადღებით
წაიკითხეთ ქვემოთ მოცემული ტესტი, დაფიქრდით და უპასუხეთ, ოთხი სავარაუდო პასუხიდან
მხოლოდ ერთია სწორი . სწორი პასუხი უნდა აღნიშნოთ X ნიშნით პასუხების
ფურცელში, შეცდომით აღნიშვნის შემთხვევაში უჯრა გააფერადეთ და ახლიდან აღნიშნეთ სწორი
პასუხი, დავალება 1 ქულით ფასდება.
- პიპინ მოკლეს შემდეგ ტახტზე ავიდა :
ა) კარლოს
დიდი
ბ) კარლოს
მარტელი
გ) ფილიპე ლამაზი
დ) რიჩარდ
ლონგული
2. სკანდინავიურ და ირლანდიულ
თქმულებებს ეწოდება:
ა) მითები ბ) იგავები გ) ეპოსი
დ) საგები
3. სპარტელთა სახალხო კრებას
ერქვა:
ა) აპელა ბ) აგორა
გ) ტრიბუნი დ) სკენე
4. ძვ.წ 621 წელს ქვის ფილაზე
დაიწერა:
ა) დრაკონის კანონები
ბ) სოკრატეს კანონები
გ) სოლონის კანონები
დ) ხამურაბის კანონები
5. ვლადიმერის მიერ 988
წელს გაქრისტიანდა:
ა) ნორვეგია ბ) სკანდინავია გ) კიევის რუსეთი დ) რომი
6. საფრანგეთის ისტორიაში
„ გენერალური შტატები“ მოწვეულ იქნა:
ა) 1300 წელს ბ) 1400 წელს
გ) 1302 წელს დ) 1402 წელს
7. მომთაბარე არაბებს ერქვათ:
ა) ბედუინები ბ) სკვითები
გ) აცტეკები დ) ინკები
8. მუჰამედი მექადან მედინაში
გადავიდა:
ა) 620 წელს ბ) 622
წელს გ) 624 წელს დ) 626 წელს
9. ომაიანთა სახალიფოს დედაქალაქი
იყო:
ა) დამასკო ბ) ბაღდათი
გ) თეირანი დ) პეკინი
10. სახალიფოს“ ოქროს ხანა
„ იყო:
ა) მუჰამედის დროს
ბ) ჰარუნ არ-რაშიდის
დროს
გ) მუავიას დროს
დ) ომარის დროს
11. დრუჟინა ერქვა:
ა) ვეზირებს სლავებში
ბ) მრჩეველთა ჯგუფს სლავებში
გ) ჯარისკაცებს სლავებში
დ) მთავარს სლავებში
12. პოემა „ილიადას“ და
„ოდესეას“ ავტორია:
ა) სოკრატე ბ) ჰომეროსი
გ) არისტოტელე დ) ჰეროდოტე
13. „საღვრთო რომის იმპერია“ შეიქმნა“
ა) საფრანგეთის ტერიტორიაზე
ბ) გერმანიის ტერიტორიაზე
გ) ინგლისის ტერიტორიაზე
დ) იტალიის ტერიტორიაზე
14. ესპანეთში მუსლიმების
მიერ მიტაცებული მიწების ბრძოლით დაბრუნებას ეწოდება:
ა) იჯრა ბ) სქიზმა
გ) რეკონკისტა დ) განხეთქილება
15. რომელი ქვეყნის ტერიტორიაზე
არსებობდა ილ–დე ფრანსის საჰერვოგო?
ა) საფრანგეთის ბ) გერმანიის
გ) იტალიის დ) ინგლისის
დაალაგეთ ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით მოვლენები უძველესიდან უახლესისაკენ, გაითვალისწინეთ, რომ უჯრაში იწერება მხოლოდ დასახელებული
ფაქტის ან მოვლენის შესაბამისი ციფრი. პირველ
უჯრაში იწერება ის ციფრი, რომლითაც ყველაზე ადრე
მომხდარი მოვლენაა აღნიშნული და ა.შ. შესაბამისად, ბოლო , მესამე უჯრაში ის
ციფრი ჩაიწერება, რომლითაც ყველაზე გვიან მომხდარი
მოვლენა აღინიშნა, დავალება 1 ქულით ფასდება, სწორი ვარიანტი გადაიტანეთ პასუხების
ფურცელზე.
16. 1. ტარკვინიუს ამაყი 2. იულიუს კეისარი 3. პლატონი
17. 1. პირველი ტრიუმვირატი 2. მეორე ტრიუმვირატი 3. სახალხო ტრიბუნი
18. ყურადღებით დააკვირდით
ქვემოთ მოცემულ ტესტს, ფაქტები და მოვლენები დაუკავშირეთ ერთმანეთს, მოცემულ ფაქტებს
მხოლოდ შესაბამისი მოვლენები უნდა შეუსაბამოთ, დავალება 1 ქულით ფასდება. სწორი ვარიანტი
გადაიტანეთ პასუხების ფურცელში. პასუხები უნდა ჩაწეროთ ცხრილში ( X ნიშანი უნდა დასვათ სწორი
პასუხის ადგილას, მაგალითად, „1“-სა და „ა“-ს გადაკვეთაზე და ა.შ.).
1.
IV ს ა) ისლამის გავრცელება
2.
ძვ. წ VI ს ბ) ქრისტიანობის
გავრცელება
3.
VII ს
გ) ბუდიზმის გავრცელება
4.
XI ს. დ) მაზდეანობის გავრცელება
ე) ანტიოქიის აღება ჯვაროსნების მიერ
ვ) ჯვაროსნული ლაშქრობების დასაწყისი
19. წერტილების ნაცვლად ჩასვით
საჭირო სიტყვა, რომელიც ფრჩხილებშია მოცემული, დავალება 3 ქულით ფასდება, ერთი სწორი
პასუხი 1 ქულა, სწორი ვარიანტი გადაიტანეთ პასუხების ფურცელზე.
ისლამი არა მარტო რელიგიური
რწმენაა, არამედ ცხოვრების წესიც. .................. გარდაცვალების შემდეგ, მუსლიმმა
............................ შექმნეს კანონთა კრებული, რომელსაც
............................... ეწოდება.
სავარაუდო სიტყვები: ( მუჰამედი,
ხამურაბი, სწავლულები, მეცნიერები, შარიათი, დიგესტები).
( ეცადეთ არ დაუშვათ ფაქტობრივი შეცდომები).
რომის კულტურა
|
საბერძნეთის კულტურა
|
შეფასების ცხრილი: მოცემული ტესტი არის 23 ქულიანი. ქულები შემდეგნაირად გადანაწილდება.
სავარაუდო
პასუხი
|
10-11
|
12-13
|
14-15
|
16-17
|
18-19
|
20-21
|
22-23
|
შესაბამისი
ქულა
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
პასუხების ფურცელი
დაფიქრდით და ყურადღებით გადაიტანეთ პასუხები დავალების შესაბამის გრაფაში.
სწორი პასუხი აღნიშნეთ X
ნიშნით
,შეცდომის შემთხვევაში უჯრა გააფერადეთ და აღნიშნეთ სწორი პასუხი ახლიდან. გისურვებთ წარმატებას.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
|
ა
|
|||||||||||||||
ბ
|
|||||||||||||||
გ
|
|||||||||||||||
დ
|
16.
17.
18.
ა
|
ბ
|
გ
|
დ
|
ე
|
ვ
|
|
1
|
||||||
2
|
||||||
3
|
||||||
4
|
19. 1.. ......................................
2.. ........................................
3.
.........................................
20.
რომის კულტურა
|
საბერძნეთის
კულტურა
|
სსიპ ნუგზარ
ჭანტურიას სახელობის ქალაქ საგარეჯოს N 2 საჯარო სკოლა
ისტორია რიცხვი, თვე, ................... 2019 წელი
VII კლასი
შემაჯამებელი
სამუშაო
II ვარიანტი
მოსწავლის
სახელი, გვარი
..................................................................
ყურადღებით
წაიკითხეთ ქვემოთ მოცემული ტესტი, დაფიქრდით და უპასუხეთ, ოთხი სავარაუდო პასუხიდან
მხოლოდ ერთია სწორი. სწორი პასუხი უნდა აღნიშნოთ X ნიშნით პასუხების
ფურცელში, შეცდომით აღნიშვნის შემთხვევაში უჯრა გააფერადეთ და ახლიდან აღნიშნეთ სწორი
პასუხი, დავალება 1 ქულით ფასდება.
1.
პირველი სახმელეთო ცივილიზაცია
იყო:
ა) ფინიკია ბ) ეგვიპტე გ) ბაბილონი დ) ხეთები
2.
ღმერთების ადგილსამყოფელს
ერქვა :
ა) ამფითეატრი ბ) ორკესტრა გ) ოლიმპოს მთა დ) ორაკული
3.
პირველი პირამიდა იყო
:
ა) ხეოფსის პირამიდა
ბ) ხაფრანის პირამიდა
გ) ჯოსერის პირამიდა
დ) გიზას პირამიდა
4.
რომის იმპერიის ოქროს
ხანა იყო:
ა) კეისარის გარდაცვალების შემდეგ
ბ) ოქტავიანეს გარდაცვალების შემდეგ
გ) ანტონიუსის
გარდაცვალების შემდეგ
დ) მარკუს ავრელიუსის გარდაცვალების შემდეგ
5.
ძვ. წ. 73-71 წლებში რომში აჯანყდა:
ა) ანიკეტი
ბ) ფოკა გ) სპარტაკი დ) ბუღა
6.
რომსა და კართაგენს შორის
წარმართულ ბრძოლებს ეწოდება:
ა) პუნიკური ომები
ბ) პელოპონესის ომი
გ) ბერძენ- სპარსელთა ომი
დ) სამოქალაქო ომი
7.
სპარსეთი სატრაპიებად
დაყო:
ა) კიროს I-მა ბ) კიროს II -მ
გ) დარიოს I-მა დ) დარიოს II- მ
8.
რა ეწოდება სამი რელიგიის
წმინდა ქალაქს?
ა) იერუსალიმი ბ) ბაღდადი გ) ანტიოქია დ) კონსტანტინეპოლი
9.
სლავები ცხოვრობდნენ.
ა) ცენტრალურ
ევროპაში
ბ) სამხრეთ ევრობაში
გ) ჩრდილოეთ ევროპაში
დ) დასავლეთ ევროპაში
10.
რომელი ქართველი მწერლის
ფრესკაა გამოხატული იერუსალიმის ჯვრის მონასტერში?
ა) აკაკი წერეთელის ბ) იაკობ გოგებაშვილის გ) შოთა რუსთაველის
დ) ვაჟა ფშაველას
11.
იუდეველების წმინდა ადგილი
სატაძრო მთა ააგო:
ა) მეფე სოლომონმა ბ) მეფე ხამურაბმა გ) მეფე კიროსმა
დ) მეფე იაკობმა
12.
არაბულ ხელოვნურ ორნამენტს
ევროპაში უწოდებდნენ:
ა) ფრესკას ბ) არაბესკას გ) აფაზგას დ) ჰაჯის
13.
მუსლიმურ სამართლის კრებულს
ეწოდება:
ა) დოგმა ბ) შარიათი გ) ბულა დ) ქარტია
14.
მუსლიმთა წმინდა წიგნს
ეწოდება:
ა) სახარება ბ) ბიბლია გ) ყურანი დ) აღთქმა
15.
ვიკინგებს რუსები უწოდებდნენ:
ა) ვარიაგებს ბ) სლავებს გ) ბოიარებს დ) ასტურს
დაალაგეთ ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით მოვლენები უძველესიდან უახლესისაკენ, გაითვალისწინეთ, რომ უჯრაში იწერება მხოლოდ დასახელებული
ფაქტის ან მოვლენის შესაბამისი ციფრი. პირველ
უჯრაში იწერება ის ციფრი, რომლითაც ყველაზე ადრე
მომხდარი მოვლენაა აღნიშნული და ა.შ. შესაბამისად, ბოლო , მესამე უჯრაში ის
ციფრი ჩაიწერება, რომლითაც ყველაზე გვიან მომხდარი
მოვლენა აღინიშნა, დავალება 1 ქულით ფასდება, სწორი ვარიანტი გადაიტანეთ პასუხების
ფურცელზე.
16. 1. რეკონკისტა 2. ხამურაბის კანონების
შექმნა 3. კაროლინგების
მოსვლა ხელისუფლებაში
17.
1 კარლოს დიდი 2. კარლოს მარტელი 3. ფილიპე ლამაზი
18. ყურადღებით დააკვირდით ქვემოთ მოცემულ ტესტს, ფაქტები
და მოვლენები დაუკავშირეთ ერთმანეთს, მოცემულ ფაქტებს მხოლოდ შესაბამისი მოვლენები
უნდა შეუსაბამოთ, დავალება 1 ქულით ფასდება. სწორი ვარიანტი გადაიტანეთ პასუხების ფურცელში.
პასუხები უნდა ჩაწეროთ ცხრილში ( X ნიშანი უნდა დასვათ სწორი პასუხის ადგილას, მაგალითად, „1“-სა და „ა“-ს
გადაკვეთაზე და ა.შ.).
1. ხეოფსი ა) ეგვიპტე
2. მუჰამედი
ბ) რუსეთი
3. ფილიპე მეოთხე ლამაზი
გ) ინგლისი
4. ვლადიმირი დ) საფრანგეთი
ე) ბიზანტია
ვ) არაბეთი
19. წერტილების
ნაცვლად ჩასვით საჭირო სიტყვა, რომელიც ფრჩხილებშია მოცემული, დავალება 3 ქულით ფასდება,
ერთი სწორი პასუხი 1 ქულა, სწორი ვარიანტი გადაიტანეთ პასუხების ფურცელზე.
კარლოს დიდი განათლებული და ....... პიროვნება იყო. მან იცოდა ლათინური და
.............. ენები, ამიტომ ის დიდ ყურადღებას აქცევდა
............., რადგან სამეფო მსახურთა უმრავლესობამ წერა კითხვა არ იცოდა.
სავარაუდო სიტყვები: ( ცნობისმოყვარე, ბერძნული,
სწავლას, ბავშვებს, გერმანული, გულთმისანი, შრომას).
20. შეავსეთ
ცხრილი : შეადარეთ ერთმანეთს არაბული კულტურა
და რომაული კულტურა. დაასახელეთ ფაქტები
და მოვლენები გამოყავით მსგავსებები. გაანალიზეთ თქვენს მიერ მოყვანილი მასალა. გააკეთეთ კომენტარი დავალება 2 ქულით ფასდება. ( ეცადეთ არ დაუშვათ ფაქტობრივი შეცდომები).
რომის კულტურა
|
არაბული
კულტურა
|
შეფასების ცხრილი: მოცემული ტესტი არის 23 ქულიანი. ქულები შემდეგნაირად გადანაწილდება.
სავარაუდო
პასუხი
|
10-11
|
12-13
|
14-15
|
16-17
|
18-19
|
20-21
|
22-23
|
შესაბამისი
ქულა
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
პასუხების
ფურცელი
დაფიქრდით და ყურადღებით გადაიტანეთ პასუხები დავალების შესაბამის გრაფაში.
სწორი პასუხი აღნიშნეთ X
ნიშნით
,შეცდომის შემთხვევაში უჯრა გააფერადეთ და აღნიშნეთ სწორი პასუხი ახლიდან. გისურვებთ წარმატებას.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
|
ა
|
|||||||||||||||
ბ
|
|||||||||||||||
გ
|
|||||||||||||||
დ
|
16.
17.
18.
ა
|
ბ
|
გ
|
დ
|
ე
|
ვ
|
|
1
|
||||||
2
|
||||||
3
|
||||||
4
|
19. 1..
......................................
2..
........................................
3.
.........................................
20.
რომის კულტურა
|
არაბული კულტურა
|
No comments:
Post a Comment